2019. júl 08.

3 hét, 3 óra város... Miért is a Z900 RS?

írta: Gabe B.
3 hét, 3 óra város... Miért is a Z900 RS?

Nos már javában a 3. hetet taposom a MadMax örökségével:) És bizony messze jobb érzés mint a BMW roadstere valaha volt.

Minden méter élmény, és a város messze messze könnyedebb vele. Igazi forgalomvirtuóz. És a választás, a döntés oka... Miért is a Z900 RS?

A terv, ahogy a BMW előtt is, egy Chopper volt. Vagy Cruiser, mint a Honda VTX modelljei... Csakhogy a felhozatal nagyon nagyon megcsappant. Kimentek a divatból ezek a vasak. Az egyetlen aki tartja a frontot, talán a Kawasaki Vulcan. Ám két személlyel, csomagokkal, már nem annyira élvezetes az erő... De adtam egy esélyt...

Nézegettem a képeket, ízlelgettem. Míg egy szalon fotóján meg nem akadt a tekintetem. A Vulcan mögött egy fura szerzet, homályba burkolva. A forma és a szín egy nagyon nagyon régi emléket idézett vissza... Egy emléket, ami a motorokkal kapcsolatos első benyomást adta... Ami miatt félve ugyan, de mindig ámulattal néztem a motors bandákat a sztrádákon. Mad Max... 

A film velem egy idős, és kb. 8 éves lehettem, amikor egy kincstári holminak számító VHS-ről megnézhettük, persze erősen betakart szemekkel a kritikus részeknél:) Így semmi sem maradt meg bennem a motorok visítása mellett. Ám az idő fura játékot képes űzni velünk... Egészen eddig a pillanatig, meg voltam győződve róla, hogy az általam kergetett Mad Max vasak chopperek voltak és vad amerikai cruiserek... Harley-k, Indianok...

Ahogy felderengett az a vas a homályban, előkapartam az archív felvételeket a filmről... És zavartan néztem végig ahogy a különféle cicomázott Kawasaki Z1-esek és Honda CB-k parkoltak egymás mellé... Míg fel nem tűnt az emlékkép... A fekete fényezésű, klasszikus Z1 is... Egy pillanatra. A képen a második balról.mv5bn2viytmznwetnwexni00yjm2lwe4ndgtzjyyzmjizjzjn2exxkeyxkfqcgdeqxvynjuxmjc1otm_v1_sx1777_cr0_0_1777_740_al.jpg

Megint csak a véletlen műve volt... Semmit sem tudtam a Z900 RS megjelenéséről, míg utána nem mentem annak a homályfoltnak a Vulcan mögött:) S mikor élőben megláttam, az ütött:) Akik régóta követnek engem, pontosan tudják hogy nem szégyellem az érzelmeket. Könnybe lábadt szemmel mértem végig, gyerekkorom kergetett motorját... Mert akkoriban, Z1-et nem lehetett látni. Ritka volt mint a fehér holló... Csak papíron stipistopiztuk... És az emlék valahogy átalakult idővel... De mennyire... Meg is feledkeztünk róla:) Persze akkoriban még a típusát sem tudtuk.

Ezek után már nem volt kérdés, mi a következő vas... Vissza a gyökerekhez, a gyermeki álmokhoz:) Azt pedig már tudjátok, minden méter kellemes csalódás volt... és azóta is az:) Most, túrázni vágyom:)

A nagy kérdés már csak a dobozolás. A Givi reagált, az ár komoly. Nem tudom még megéri e. Kell e. A páromnak viszont mindenképp ki kell találnom valamit, mert a topcase hiányában nincs meg a biztonságérzet, hogy van mögötte valami, ami ha meg is csúszik a keze vagy kienged a combszorítás, arra a kihagyásra ott tartja. Nos, a megoldást keresem.A túra tervezés alatt áll. Veszprém, majd onnan a Bakony az irány. Zircen át. Egyenlőre az időpont is kérdéses, de hiszem hogy össze fogom tudni hozni... Csak kellene egy eső nap, amikor úgy tudok elmenni, hogy nem hagyok hátra csatateret a feleségemnek:) Vagy esetleg ketten mennénk:) Ez sok dolog függvénye.

Szólj hozzá