2021. ápr 09.

Valami rotyog... és nem a bogrács

írta: Gabe B.
Valami rotyog... és nem a bogrács

Bár nem tudtam, de az Élet besegített hogy ne menjek a srácokkal nagyobb túrára még el. Inkább kisebb körökben ismerkedtem a frissen összerakott vassal. Ami az első 15 fokos "meleggel" be is fűtött. Ahogy verekedtem ki magam Budapest forgatagából, láttam hogy valami piros világít... Immobiliser? Járó motornál?

Na és akkor a bukó plexijét felhajtva hallom hogy valaki bográcsozik... Alattam... Kurvára rotyog valami... El nem tudtam képzelni mi ez a hang... Falsot szív az üzemanyagpumpa? Kizárt.

Kellett még 3 másodperc mire felfogtam, hogy felforrt a vizem... Na ahogy Zöldre váltott a lámpa, azonnal felvettem egy 60-as tempót, és ahogy anno tanultuk, felváltottam hatodikba, és szépen levittem a fordulatot 1500-ra... Szídtak mint a bokrot. De a moci azonnal meghálálta. Éreztem ahogy megkönnyebül alattam... Ez mind szép és jó... De mi a fene miatt hevül fel??? Elfolyt a hűtővíz? Beszart a vízpumpa? Hát nem volt semmi hibaüzi!

S itthon ahogy beálltam a garázs elé, szépen lassan alapjáraton kúszott fel a hőfok... Ez b@zz nem játék... WTF?

Telefonáltam jobbra balra... Míg a szerelőm bogarat nem ültetett a fülembe: Te! A hűtőventi forog? Nincs elakadva? Forgattam ujjal, minden OK. "És bekapcsol?"

NEM...

Na és akkor jött a játék...

Z900 rs-en a venti kapcsoló, bizony a tank alatt van. Naná hogy tele tankoltam, csak hogy jó legyen. Gyenge csuklóval, nekiálltam szétszedni a mocit:) Tank kiemel, üzemanyagcsövek lebont, tank le. És hát a nagy hajrában, amikor pakolták össze a vasat, a ventillátor kábelkorbács csokija nem volt összedugva az ECU-val... Vagy össze volt, de szétcsúszott... Mindegy. Hiba elhárítva, moci beröffent. Csak hogy a szomszédoknak jó legyen, forgattam a víz kritikus melegedéséig, és utána árgu szemekkel lestem a ventillátort. BEINDULT!���

Nagy kő esett le a szívemről. Aztán pedig leesett a hó, és a moci a garázsban pihen. Ilyen az élet. Vagy a klímaváltozás?

Még vár egy szervíz, aztán vissza minden a régi kerékvágásba. Fékrendszer ellenőrzés, futómű átnézése, ennyi... Jöhetnek az újabb kilométerek, és a sorok:) Nincsenek nagy tervek, sem pedig kirívó túrák. Megyek ha tudok, de nem fő cél. Inkább egy kávé és pipa mellett leülni valahol nyugiban... Ennyi. Persze a vassal.

Szólj hozzá