2019. máj 05.

Szezon bemelegítés - khm... félgázon

írta: Gabe B.
Szezon bemelegítés - khm... félgázon

Végre bejött a jó idő, és lehet füstölni a szabadban... A vas kitámasztva, a dohány pedig masszív füstöt ereszt a levegőbe. Az emissziós értékek messze az európai normák felett... Lassan új ...inkább nagy divat lesz elektromos rollert tartani, és elektromos mocival repeszteni... Én pedig vállat vonok a füstben, hogy eljön az idő... De nem ma. Nem most. Megint megakadt a rendszer. Két kocsisor közt araszolva állt be Rose. Dühös voltam, épp csak megkezdtem a szezont. Szimplán eltűnt az alapjárat, és leállt a gépezet. Mindezt éppen akkor, amikor az ismerős manővert hajtom végre. Kis kuplung, pont elég tempó, hogy ne váljak flippergolyóvá két autósor közt... De épp amikor zöldjelzést kapnak a falak, és meg lehetne lódulni, az én Drágám az élet egyszerűségével, leáll... Nem fullad, nem köhög, hanem csak leáll... És gurul. Fel kellett fognom hogy mi van. Gázt kéne adni, de nem megy... Akksi visszajelző virít pirosan... Bakker! Fönt meg a Zöld süti ki a retinát...

Újraindítás után ment minden rendben... De az állomásról való elindulás már nem volt egyszerű. Miután elintéztem mindent, letudtam a dolgot annyival, hogy csak valami pillanatnyi zavar volt, egy porszem a gépezetben, megyünk nyugodtan tovább, a nap folytatódik. A beindítást követően azonban a lelkes vigyor lefagyott. 4 másodperc után a moci leállt. Újraindít, és leáll... Már nem volt vigyor, csak egy ázott belsejű bukó a fejemen. És én benne kezdtem főni.

4-szer egymás után mondta be az uncsit. Szabályosan leállt, így gázfröccsel, és félgázon gurultam haza. Sokat gondoltam azokra a lovasokra, akiknek mindennapi rutin az apró szeszélyekkel való küzdelem egy egy vason:) Valahogy nem állt kézre a folyomatos gáz és kuplung, így a piroslámpa egy szerencsétlenkedésbe torkollt, folyamatosan. Röhejesen festhettem, ez némi vigyort csalt az arcomra. Mert azt nem tanítják sokáig, hogy gáz mellett hogyan fékezz és motorozz:) A lassítás 30 alatt, átcsapott egy enyhe bakkecske effektbe, amit egy jól irányzott Zöld lámpa csak fokozni volt képes...

Ez eredményezte azt a jelenséget, hogy a pirosnál előidézett fék és masszív gáz mellett, motorfék nélkül, majd megálltam mint a szög, ám a Zöld miatt reflekszből felengedett kuplung hatására, az eddig előre bólintó bukó, meglódult hátra, hogy csak úgy kapkodtam a fejem a horizont irányába... Ide-oda lóbáltam a fejem, mint egy bólogató kutya, mire megtaláltam a helyes gáz pozíciót... Mert ugye lefulladni nem akartam. Úgy röhögtem a bukó alatt mint a fakutya... ahogy láttam magamat amint bakkecske formán nyargalok át a kereszteződésen. Hol a műszerfalba fejelve, hol az eget kémlelve... Éreztem a tekinteteket magamon, ahogy elgondolkodnak: "Talán egy vezetéstechnikai tréning jó lett volna, hogy ne vegyé' nagyobb motort mint amit elbírsz tegyerek!"

Akksi újratöltve, másnap minden rendben ment. Persze hosszabb tesztre nem volt időm... S be kell valljam, a bizalom sem állt helyre egészen... Megfordult a fejemben egy csere is. Nagy szervíz, rendbe szedem a rendszert, és keresek mást... Talán újra a japán vonalat célzom meg...

Ezekkel a gondolatokkal ültem neki a pipának, ami persze nem várt konklúziót szült lassan. Mert váltani, korántsem olyan egyszerű... Forró fejjel sosem jó döntést hozni...

Kedves Autós társak!

Ha esetleg a jövőben találkoztok olyan motorossal, aki ugrándozik előttetek, először gondoljatok arra, hogy a szerencsétlenkedés mögött talán műszaki hiba állhat... Ami esetleg még segítséget is igényelhet... Akár tőletek... Csak halkan jegyzem meg:)

Szólj hozzá

Pipe & Rhum