2017. júl 07.

Utazásról... hazaérve

írta: Gabe B.
Utazásról... hazaérve

 

Nos a kaland után elnyúlva füstölök. A hangszóróból rendhagyó trance dübörög...
Fenemód jól érzem magam a bőrömben. Egy dolgot bánok csak... hogy Őt odakint nem találtam...
Életem során üzleti úton még sosem voltam ennyi ideig távol az otthontól, családtól. Soknak tűnt elsőre... 
 
Dübörgés... innen látom hogy vigyorog a bukó alatt, mint a tejbetök. Jó napja van neki is:)
Hagyomány a két pohár, töltök is. Örülök neki.
-Szép napot Barátom! Nagyon jó téged így látni! -mutatott végig rajtam. Tudtam hogy mire gondol, de most esik csak le nekem is. Még hazaérkezésem óta nem volt lehetőségem átgondolni az utóbbi napokat, hetet... Csak azt tudtam, hogy nem volt lehetőség ott kint beszélgetni az Öreggel.
-Nem voltál sehol Merlin. Nem leltelek meg. 
-Ha nem hagylak magardra Pajti, sosem érzed át mindazt amit véghez vittél. Mivel a külvilág nem adott visszajelzést, így Te sem gondoltál már bele többet mindabba amit magad mögött tudsz. Simán lekönyvelted a sikert igaz?
Csak pislogtam. Nem értettem a szavait. Mi az hogy simán? Persze hogy... hiszen megcsináltam...
Mintha csak a fejemben olvasott volna: -Pontosan erre gondolok Gabe. A kudarcokat jól megnézed, dédelgetted is. De a sikert kézbe sem veszed! Ez nagyon nem jó így...
Hátradőltem, és elégedett mosollyal néztem magam elé... lassan kezdett derengeni hogy mit is szeretne mondani. Odabenn valami mocorogni kezdett. De ő folytatta: -Hoztam valakit magammal. Aki talán segít meglátni tetteid súlyát...

Na! Gondoltam magamban, ideje viszontlátni a dühös szörnyszülött énemet... -Állok elébe Öreg, -mondtam s azzal megveregettem a vállát. Mosolya szinte ragyogott.
-Nos annak is eljön az ideje hogy benső démonoddal találkozz... de most valaki más akar látni Téged... akinek fontos az erőd... hogy ő is az lehessen aki egykor lenni akart... de sok sok pofont kapott, és ma jelenleg bizony azt hiszi hogy nem képes semmire. Képtelen hinni magában. Légy Vele kedves. Nagyon fontos számomra, akárcsak Te Gabe! -azzal felkelt, és mintha köddé vált volna... eltűnt.
 
A jelenés mögött pedig ott állt egy fiatal srác... olyan 20 év körüli. Rockker viseletben. Minden erő ami volt benne azt arra használta hogy ne lehessen látni mennyire sérülékeny is... nagyon meglepett... Vagy ez sajnálat?
-Köszi. Nem kell a sajnálatod... Az öreg azt mondta hogy mindkettőnknek jót tenne egy kis beszélgetés. Hát itt vagyok.
Na ez remek -gondoltam -egymásra lettünk kényszerítve... Elnéztem ahogy cigire gyújt, és beleburkolózik az elérhetetlenségbe. Annyira ismerős volt! De meg kellett törnöm valahogy a kényszeres csendet.
-Kávét? -emlékszem rá nekem ez mindig bejött. Hátha...
Bólintással jelzett. Nehéz lesz... 
 
Ahogy kitöltöttem a kávét és belekortyolt, valami egy kicsit engedett rajta. Sóhajtott. Majd hirtelen belecsapott: -Te is valami tanító vagy?
Félrenyeltem. -Hogy mi vagyok???
-Tanító. Tudod. Mint az öreg.
Előre volt hajolva. Éreztem rajta hogy sokszor volt már összetörve. De nem akartam többnek látszani mint amennyi vagyok... -Nem, nem haver. Magam is csak igyekszem tanulni. De nem vagyok tanító.
-Úgy fest, jobban haladsz mint én. -azzal elnyomta a csikket, és belekortyolt a kávéba. Tudtam hogy valamit mondanom kell, de csak a legnagyobb sületlenségre, egy röhejes közhelyre futotta: -Mindenki a maga ütemében fejlődik, ezt erőltetni nem lehet. -Felszisszent...
-Sszö! Naja! Erre magamtól is rájöttem... ezt mondd azoknak is akik többet várnak el tőlem mint amennyire képes vagyok.
Abban a pillanatban láttam hogy mennyire lenyomja vállát a súly. Fizikailag nagyon is erős volt. De belülről mégis összehúzta valami...
-Tudod én sem hittem hogy egykor képes leszek mindarra amit ma teszek... de mégis. Ma már van elég erőm hozzá.
-Mondd Gabe! Ugye így hívnak? Voltál már cikis helyzetben? Mondták már Neked hogy amiben hiszel az egy baromság?
Szeme megtelt könnyekkel. S valahogy egyszerre nekem is elszorult a torkom. Éreztem.
-Igen... volt olyan pillanata az életemnek... 
-Én másban vagyok jó... de az senkinek sem kell...
Fel kellett kelnem a székből, és le kellett guggolnom elé. A szavak csak úgy ömlöttek belőlem...
-Frászt! Elmondom neked, hogy ez egy baromság! Tudod miben vagy jó???
Pislogása volt a válasz, hogy kíváncsian vár.
-Bármiben! Amiben csak jó akarsz lenni. Bármit képes vagy megtanulni, mert hihetetlen jó érzékkel bírsz. Csak higgy... magadban vagy Szellemben, mindegy. Csak hidd el hogy az erő ott van benned... s ha az Élet hoz egy lehetőséget, még ha ijesztő is elsőre... Vállald be. S meglátod. Fel fog ébredni benned mindaz amiben hittél. A csoda nem az hogy varázsütésre elmúlik minden rossz... Hanem hogy az egyik pillanatban még féltél... a másik pillanatban viszont bátran lépsz előre. Még ha érzed hogy félsz is... de megteszed a lépést...
 
Hosszasan nézett maga elé. Emésztett. S én nagyon is megszerettem a srácot... mintha a fiamat láttam volna tiniként...
-Jó volna ha a következő utamra eljönnél velem. Ha ott lehetnél... 
-Ha én nem is... az Öreg biztosan ott lesz -mondtam mosolyogva.
-Utaznom kellene. De nagyon félek tőle... nem tudom kint megértetni magam másokkal. Mindenki többet tud nálam és... nem akarok szégyent hozni az öregemre érted?
Nagyon is átéreztem mindazt amit mondott... fájtak szavai... mi van ha a fiamat küldte el az öreg hóbortos varázsló?
-Tudod mit? Egy ilyen remek srác képtelen bárkire is szégyent hozni. Használd ki a lehetőséget hogy tanulj, és élvezd az öregeddel töltött időt... mert- és itt eszembe jutott a saját példám -mert én ezt elszalasztottam. Síránkoztam hogy nem akarok vele menni... pedig Ő megtanított hogy hogyan álljak a lábamra a külvilágban. De ahelyett hogy odafigyeltem volna... hogy együtt lehettünk volna, csak hazafele tekintettem. Tekints rá védőhálóként... ott lesz ha bajban vagy...
-Neked is kell védőháló?

Magam elé meredve idéztem fel az amúgy is friss emlékeket... Eszembe jutott az elmúlt pár nap. 
-Már nem... -s ahogy kimondtam, hirtelen öntöttek el az érzelmek.
-Szerencsés vagy. Gondolod hogy egy nap majd én is képes leszek rá? Hogy ilyen magabiztos legyek? Kerültél már olyan cikis helyzetbe amiből csak Te tudtad kihúzni magad?
Felnevettem.
-Ha a reptéren kiszednek a sorból pár félreérthető dolog miatt és kommandósok figyelnek Téged miközben a bőröndödet vizsgálják... elég cikis helyzet?
Félrenyelt és köhögött. Nevetett, de le is döbbent. Megveregettem a hátát...
-Nos azt hiszem igen... az cikis helyzet... itthon történt?
-Nem.
-Wow... ez nagyon vagány sztori -arcára mosoly ült. Láttam rajta hogy felengedett.
-Fel a fejjel haver. Ennyi a lényeg.
-Nem mondom hogy nem félek. De Téged hallva azt mondom... képes leszek rá. És a csodát nem abban fogom keresni hogy Merlin megoldja helyettem a bajokat. Hanem hogy képessé válok arra hogy kezeljem azokat...

Megitta a maradék kávét, és láttam rajta hogy indulni készül. De nem tudta hogyan kezdje el...
-Ha menned kell, menj csak -mondtam mosolyogva -s ha beszélgetni szeretnél csak szólj!
-Még annyit: köszönöm. -meglepett az ölelése, de viszonoztam... s ahogy mégéreztem testét, szívének dobbanását, egyszerre könny  csordult szememből... 
-Sose add fel a hited. És az Élet majd megmutatja hogyan kamatoztasd mindazt ami benned van!
Ahogy engedett az ölelésből, utoljára a szemembe nézett. Tekintete átütő volt és komoly... Bár nem szólt még egyetlen szót sem, belül bukfencezett a gyomrom.
-S mondd csak Gabe... Te boldog vagy? Az utadat járod? ...mármint azt az utat amit elterveztél?
Össze kellett szednem a szavakat... Hirtelen azt sem tudtam hogy mit válaszoljak...
-Igen, boldog vagyok. Mert rájöttem hogy a kérdés nem az, melyik az én utam. Hanem az, hogy el merek e indulni. Ugyanis nincs egyetlen igaz út... A benső utazás nem egy úthoz köthető. Hanem a döntéshez... Elindulsz valamerre... Keresed az utad... De nincs olyan hogy Te utad... Amerre elindultál, az már a Tiéd.
-De a fejlődéshez kell az hogy jól érezd magad a bőrödben, és ahhoz kell az hogy olyan úton haladj, amit szeretsz.
Visszakísértem a székhez, és leültettem. Meggyújtottam a szivart, és rendbe raktam a gondolataimat.
-Ezzel a szöveggel a fejemben tévedtem el magam is.
-Hogy mi??? Nem értesz egyet?
Éreztem hogy egy világot kezdek összezúzni benne. De nem tehettem mást. Merlin ide küldte, az én kezembe adta az irányítást... "Légy vele kedves..." Óvatos magyarázatba kezdtem...
-Senki más, csak Te dönthetsz affelől hogy szeretsz e valamit vagy sem, kipróbálsz e valamit vagy sem. S dönthetsz úgy is, hogy nem szereted... Na ugyanez a helyzet az utazással is. Ha hallgattam volna azokra az emberekre akik sürgették hogy találjam meg a belső utamat, és azon kezdjek el haladni, sosem találkozok Merlinnel, és talán ezeket az élményeket sem kapom meg, amiket magaménak tudhatok az elmúlt napokból.
Dühös lett... -De azt csinálod amit mindig is szerettél volna?! Amit elterveztél egykor?
Szinte kiabált. Kétségbe volt esve. Halkan válaszoltam, átgondoltan: -Szeretem azt, amit csinálok. 
-Ez nem ugyanaz haver! -vágta rá dühösen.
-Valóban nem... De mégis. Látod? Csupán csak nézőpont kérdése.
-Azt akarod mondani, hogy eldöntötted hogy szeretni fogod? És ennyi?
-Elfogadtam hogy jelenleg az az utam, amin éppen haladok. Ahol éppen vagyok...
-Már megbocsáss tesó... de ez beletörődésnek hangzik! -hirtelen eltelt gőggel. Már nem volt beburkolózva.
-Elfogadni azt amit az Élet kínál ..,s adott esetben élni vele, nem könnyű... ha őszintén teszed, nem harcolva az elemekkel.
-Én nem akarom ezt! Én irányítom a sorsomat! -szinte kikelt magából.
Nem tudtam reagálni. Talán azért nem, mert hasonló gondolatokkal voltam tele még egy évvel ezelőtt... 
Aztán eszembe jutott Rose...
-Szeretsz motorozni?
Szeme felcsillant. -Ha nagy leszek lesz egy Honda Shadowm! És azzal járom az utakat! -tekintete csak úgy szikrázott.
-Szerinted mi számít? Az út, vagy pedig az, hogy miként szemléled az utat?
-Mindkettő!
-Szerinted Merlinnel csak ott találkozhattam volna?
-Igen. Mert az volt a közös utatok.
-Azért találkoztunk, mert hajlandó voltam meglátni őt az utam során...
Szólni akart, de aztán az elhangzottak elharapták benne a csípőből adott választ. Folytattam: -Ha az Élet olyan lenne mint a kívánságlista, vajon mit tanulnánk belőle? Szerinted hol lennék most? És szerinted mikor unnál rá?
-De akkor hol a szabad akarat?
-Dönthetsz úgy hogy megállsz. Szivarra gyújtasz, és egy öreg hóbortossal cserélsz eszmét egy völgy peremén... vagy megfordulsz... vagy irányt váltasz. Rajtad áll.
-De végső soron minden el van rendezve... 
Beletörődően zuhant vissza.
Megböktem a vállát ököllel. -Ha odafigyelsz, rájössz magadtól hogy a belső út szinte független attól hogy fizikailag hol vagy, mit teszel. -hátradőltem, és mélyet szívtam a szivarból. Hagytam hogy a füst beburkoljon, mert tudtam, ezekhez a gondolatokhoz idő kell... Nekem mennyi is kellett???
Sziszegett, majd a térdére csapott. -Akkor sem tudom elhinni hogy azt csinálod amit szeretnél, és maradéktalanul boldog vagy ebben a helyzetben. -Összefonta karjait tüntetőleg, és dühösen nézett maga elé. Nem szándékos volt, de megmosolyogtam.
-Nem kell hogy elhidd, nekem nem számít már. Tudod lett volna lehetőségem mást választani... És sokáig gondolkoztam ezeken a dolgokon, áltattam magam azzal hogy nem a saját utamat járom, és meg kell lelnem a benső utat... De mihez is? Az vajon hova vezet? Mitől másabb mint az a kaland amit az Élet kínál??? Nem én irányítok? Hé Te! A Halált Te irányítod? Pontosan tudod hogy mikor lépsz le??? Ha nem, akkor vajon kinél van a gyeplő?
Kár volt belemennem a témába, mert tudtam hogy meredek útra tévedt a beszélgetés, de már késő volt.
-Ha úgy döntök hogy levetem magam a ház tetejéről, én irányítok! -tüzelt csípőből. Bennem is elindult az ideg felfelé... Bocs Merlin!
-Ha beszari vagy, és nem mered végigvinni, tedd csak meg! De tudnod kell: Az Életnek arra is van terve hogy Téged hogyan pótoljon a saját színpadán. -Megemeltem a poharam, s köszöntöttem Őt. Még idegesebb lett.
-Mégsem akarok olyan lenni mint Te... Beletörődsz a dolgokba. És megadod magad a kihívásoknak. Nem harcolsz magadért. Sem az álmaidért... Én nem akarok ilyen lenni!
Fájtak a szavai... Sértett, bántott. Szó nélkül keltem fel, és vezettem a garázshoz...
-Nem harcolok az álmaimért? Nem küzdök érte? -nem szóltam többet. Felnyitottam a garázskaput. Rose ott állt teljes pompájában. Még gyönyörűbb volt ahogy a naplemente tűzött be és futott végig a narancsos pászma idomjain. Szívem dobbant.
-Ez... ez... -csak mutogatott... -A Tiéd?
-Együtt gurulunk. Igen.
-Ez hihetetlen... Kicsit chopperes, kicsit naked... De nagyon vad! -szinte ujjongott. Végig simította minden részletét. Teljesen Rose hatása alá került.
-Én is ilyet szeretnék. Komolyan!
-Hasonlót találsz, de ezt a gépet már nem gyártják. És ahogy tudom, nem is készült belőle sok.
-De akkor hogyan... Hogy tudtad...
-Véletlenül volt egy eladó... S véletlenül senkinek sem kellett. -nem akartam belemenni, úgysem lett volna értelme... Azt hittem. De a srác mégis meglepett.
-Bevonzottad... -nem szólt többet. Végigmutatott rajta, inkább csak magának. Hogy van ilyen.
-Tudod, nem kell ahhoz "kapucni" meg varázsbot, sem üveggömb hogy odabent nagy dolgok történjenek. Nem kell hogy egész nap bölcsességeket mondj, sem pedig az hogy remeteként élj évekig egy sarokban... Ha úgy döntesz hogy elindulsz, és őszintén figyelsz erre, az útra, a kalandra, akkor hidd el hogy működni fog. Lehet fájdalom, lehet pofon, de az nem azt jelenti hogy nem az utadon vagy. Csupán csak oda kell figyelni a tanulságra, vagy az irányváltásra.
Vártam egy darabig, hogy csillapodjon a dolog.
-Ne mondd nekem Haver, hogy nem élek az álmaimnak! Minden fontos állomása életemnek, az alapján kelt életre, hogy az álmaimat követtem.

Hosszasan meredt maga elé...
-Szóval akkor Te az utadon vagy... És boldog vagy... És szereted azt amit csinálsz...
-Haver! Nem tudsz nem az utadon lenni érted? Maximum arra figylesz ahova visz. Nem pedig arra ahol éppen vagy.
-Nem bánnád ha mégis visszajönnék valamikor?
-Én nagyon örülök neki ha nem egyedül kávézok -mondtam felengedve. Láttam rajta hogy emészt, és sok dolog összeborult benne egy cseppet. De talán kíméletes tudtam maradni... Talán...
Összeszedte magát, újra nekiindult, arcán tele érzelemmel, és viharral. De valahogy mégis más volt... Felállt a székből, és kezet nyújtott: -Örültem a találkozásnak Gabe. Nagyon is. Bízom benne hogy találkozunk még... 


Azzal intettünk egymásnak, és el is ment... vagy Merlinhez hasonlóan eltűnt? Nem is tudom... De az Öreg visszatért.
hadd repüljön a lelkem...
Leült, megdörzste térdeit, majd rám nézett. Széles vigyora csak úgy sütött.
-Hogy vagy? Tudod miért küldtem őt?
-Köszi. Megvagyok. De nem... ha csak nem lelki támaszért... sok trükködet láttam már... a kézenfekvő kérdés így az, hogy a fiam volt e.
Felnevetett. -A fiad??? Dehogy... Hát nem ismered meg önmagad?
Lesápadtam...
-Te voltál. Az a fiatalkori éned, aki hallani sem akart mindarról... arról a kalandról aminek részese lettél... Most már emlékszel?
Peregtek a képek. Zúgtak az emlékek hangjai a fejemben. És odabent dübörgött a régi félelem emléke... de mintha nem is lett volna...
-Muszáj látni az utat amit bejársz Barátom. Mert csak így emelheted fel a szörnyet is... akivel még dolgod lesz.
Egy hang se jött ki a számon. Tátogtam mint hal a vízben. Mert bármit is mondtam volna, már jött egy gondolat, amit ismét emészteni kellett...
Beleszívtam a szivarba, küldtem az univerzumnak a füstjeleket.
-Jó volt hallani szavaidat, és nagyon büszke vagyok Barátom. -törte meg a csendet. Talán azt is pontosan tudta hogy nem fogok megszólalni még egy darabig... Képtelenség.
-Elköszönök Tőled, de hamarosan jövök. -Azzal felvette a mellényt, a szemüveget, és valami fura ötlettől vezérelve, visszafordult: -Még visszatérek! -mondta rekedt, és gépies hangon... Felnevettem.
-Jól van Terminátor. Várlak. De legközelebb Castrolt kapsz, nem Havana-t. -és széles mosolyra húztam a számat.

Hallgattam ahogy kidörög. De még nem akaródzott kikelni a székből. A gyerekek is lejöttek játszani. Beleolvadtam a pillanatba, és minden jó volt. Eszembe jutott a srác aki nem hitte el hogy kerek lett az Élete... Felemeltem a poharat a maradék folyékony arannyal és az égnek emeltem: -Hidd el Haver, jól leszel! -azzal felhajtottam, és visszasüllyedtem a székbe, s csak hagytam...

Szólj hozzá

beszélgetés